De sa det var umulig. Så kom Bieber…

Jeg har ingen kilder, men husker at man for få år siden sa at superstjernenes tid var forbi. Å bli en profet som Beatles, Elvis, jackson og delvis den 16 år gamle Spears, var historie. Gaga skulle visst, ifølge ekspertene være den siste som skulle få nyte det å ha blodfans.

Dette ble forklart med at de mye omtalte 15 minuttene med berømmelse nå må deles med alle og «hvem som helst»  kan få de via sosiale medier, samtidig som de tradisjonelle mediene også har blitt flere de siste årene. For å ikke snakke om realitykjendisene. De vil også ha sine minutter, det skal gudene vite.

JUSTIN BIEBER TAPES DISNEY PARKS CHRISTMAS DAY PARADE TV SPECIAL

De sa det var umulig. Så kom Bieber.

Det er nesten et paradoks at det man trodde skulle være superstjernenes død skulle bli Justin Biebers vei til suksess. Med muligheter som Youtube, og senere Twitter har tenåringsfenomenet fått det de troene Belieberene mener er personlig kontakt med stjernen. Med disse sosiale kanalene kan stjernen hele tiden kommunisere med fansen, på en helt annen måte enn det Beatles kunne gjøre med artikler i The Times og andre tradisjonelle medier på 60-tallet.

Flere burde gjøre som den kanadiske tennåringen. Nemlig snu situasjonen til sin egen fordel. For vi lever faktisk i en digital  tidsalder, der ord som viriuell, digital kopi og streaming gir rykninger langt inn i musikk, forlag og filmbransje. Eller som Dylan ville ha sagt det, The Times They Are a-Changin.

For dette er tiden for forandring. Legg om eller dø. Dette er en digital tidsalder. Er man ikke der forbrukeren er, altså på digitale medier er du lite tilgjengelig. Har man ikke et utvalg på nett erproduktene lite tilgjengelig.

 Dinosaurenes tid er ikke forbiog de vil dø. For de digitale meteorene har kommet. Enten kan man løpe for livet, eller så kan man sette sin lit til evolusjonen. De som tilpasser seg forholdene vil alltid overleve. Gjør som Bieber. Personlig digger jeg Stones.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s